h1

Stödhjul borta

juli 31, 2010

Nu har vi pockat bort Tindras stödhjul…vi skulle gjort d i vårs men vi har känt att vi inte har haft tid att hjälpa henne att lära sig cykla!

Men i torsdags när jag, Camilla & barnen var på Torget så köpte jag en ”stöd-pinne” till Tindras cykel. På Team Sportia 249 kr!

Man sätter fast fästet bakom sadeln i ramen sen klickar man i själva styrpinnen som jag håller i.
Väldigt smidigt…..om man jämför med när min farfar lärde mig cykla. Fick springa & hålla i mig i ryggen…jätteskönt antagligen!! 🙂

Jag är mer bekväm…& ergonomisk. Jag har en styrpinne!!!

Första försöket gick så där….Tindra är en sån tjej som tror att hon kan allt med en gång!

Hon börja lära sig simma med armpuffar i sommar….efter en dag  när hon kände att hon hittat ”flytet” kunde hon simma!! Enligt sig själv & gick ut å det djupa!!!
Samma sak igår när hon för första gången skulle cykla utan stödhjul….hon kunde….INTE!!!!!!

Men d är bra att hon har självförtroende & tror att hon kan än att hon inte vill försöka alls….& hon lär sig snart att cykla!

Lämna en kommentar